La nostra Història

L'inici

En 1934 Do Luís Riera Carré i Don Jaime Juanola Farrés, dos joves emprenedors, inicien la seva aventura empresarial amb la fabricació d'accessoris per a bicicletes. De la fusió dels dos cognoms, va néixer la marca RIEJU (Riera+JUanola).

Van començar la compra dels terrenys per a la construcció de la factoria, però la guerra civil espanyola va frustrar els seus plans. El govern republicà els va confiscar la nau encara sense acabar, que serviria de parc mòbil de camions. En el transcurs de la contesa bèl·lica, es va aixecar un segon pis sobre la planta ja edificada, considerat un pagament d'interessos en retornar les instal·lacions.

Finalitza la guerra civil

Després de finalitzar la guerra civil espanyola, RIEJU reinicia la seva activitat industrial, amb la creació de complements per a bicicletes iniciada en 1934.

Comença la fabricació de vehicles

En 1942 El pare de Salvador Dalí, és el notari encarregat de donar fe de la creació de la companyia RIERA I JUANOLA, S.L. (RIEJU), constituïda com a societat limitada amb un capital social d'un milió de pessetes.

Se segueixen fabricant i comercialitzant components (Helis per a equips elèctrics o Rigit per a manillars), i es comencen a construir les primeres bicicletes RIEJU, utilitzant les marques EMPORIUM i MARATHON. Per aquell temps es fabricaven una mitjana de 30 bicicletes a la setmana amb prop de 35 empleats (aquest va ser el pla de negoci presentat en la Delegació d'Indústria).

Neix el primer ciclomotor, la nº1.

El que més endavant es cridaria "ciclomotor", va anar el primer producte RIEJU en 1945: una bicicleta amb motor auxiliar de 38cc. 4T (motor Serwa francès), de transmissió directa a la roda posterior i dues velocitats. Desenvolupava 1 CV, aconseguint els 40Km/h. La Nº1 vènia proveïda d'un dipòsit de gasolina cromado i soldat a mà, vernissos... i un muntatge semblat a la idea de "Rolls-Royce" (peça a peça amb excel·lència), van fer que RIEJU comencés amb encert la seva aventura empresarial al món de les dues rodes amb motor.

1949: Dissenyem el motor de la Nº2

De la Nº1 de 1945, passem a la fabricació del nostre primer ciclomotor RIEJU amb un petit motor d'origen francès de 4T de transmissió independent en la qual el motor de 50cc. ja s'acoblava mitjançant un embragatge i tenia canvi de marxes, dissenyat i desenvolupat per RIEJU. Això succeïa al juliol de 1949, any en què naixia la nostra Nº2.

La Nº2 va ser una de les motocicletes més conegudes de l'època, i sense cap dubte és una dels nostres ciclomotors històrics més benvolguts.

La constant: evolució

A l'any següent, 1951, apareixia la Nº3: ciclomotor completament diferent a l'anterior excepte en la part de motor. I en 1952, la Nº4 com a modificació estètica de l'anterior model. Els avanços i millores se succeïen molt ràpidament, perfeccionant el conjunt motor RIEJU i dotant-la d'atributs tipològics propis de motocicleta. La constant en aquella època era la millora i evolució. Entre 1950 i 1955 es van produir més de 21 prototips i es van començar a utilitzar processos de control de qualitat tecnològics. En RIEJU, l'aposta per la qualitat va ser un objectiu clar des de l'inici, com a valor competitiu i amb el qual marcar la diferència.

La primera motocicleta 100% RIEJU

En 1953 Neix la RIEJU 175cc. amb motor AMC 4T. El model era de color negre rematat amb línies en or, i posseïa suspensions (forqueta davantera telescòpica hidràulica i suspensió posterior oscilante amb amortidors hidràulics). Per a la motorització va ser necessari arribar a un acord amb el fabricant de motors AMC, ja que RIEJU tenia escassa experiència en aquest tipus de motors per poder fabricar-ho directament, així com també amb FITA de Figueres (on es va fabricar sota llicència). La 175 estava basada en la GEMEGUI 175, però després de l'adaptació i fabricació en RIEJU va resultar ser més lleugera, senzilla de manejar i de resposta suau sent especialment còmoda per a carreteres. A més, es va aconseguir que tingués un consum molt raonable (a causa de les millores realitzades en el motor RIEJU), fet que va propiciar les vendes d'aquest model, construint 5.000 unitats entre 1953 i 1961, seguint -el xassís- la seva carrera comercial propulsado per una altra motorització (un Hispà Villiers) durant 4 anys més, en els quals es produïen 1.000 vehicles a l'any. La gran demanda per part dels distribuïdors i la solidesa de la RIEJU 175cc. van donar gran prestigi a la marca.

D'aquesta forma tan estudiada, RIEJU va sobreviure en la seva modèstia mentre a Espanya sucumbien alguns gegants del sector, sempre fidel a la seva idea inicial de recórrer a els millors a cada moment.

L'scooter no entès

En 1956 es va començar a treballar amb un scooter, sobre la base del motor AMC de 50 i 125cc. i prenent com a referència al scooter de roda alta francès Sulky. En 1958 RIEJU va presentar la seva versió comercial d'aquest projecte de scooter, que va veure la llum amb el nom de ISARD: un híbrid entre motocicleta i una scooter, amb una estètica molt peculiar. Aquest model va conduir a la marca cap a un petit gran desastre, ja que no va tenir cap acceptació comercial. Una estètica tan arriscada al costat de l'obstinació de voler introduir al mercat un producte d'acabats perfectes (que encarien excessivament el seu preu de venda) i la poca accessibilitat mecànica, va fer que RIEJU hagués d'abandonar la producció en 1960, amb escasses unitats venudes.

Tampoc tindria èxit la TAHON (SPORT 125), còpia de la francesa Derny Taon lleugerament modificada i amb motor AMC de 2 temps. Curiosament, avui dia és una de les motocicletes més admirades -per la seva peculiar estètica- de la nostra col·lecció per a qui ens visita, així com també en el "Museu de la Moto de Basella" (exposició "Motos de la Postguerra", febrer 2006-2007).

Temps millors

En 1958, es va afegir a la gamma RIEJU el model JACA Sport 125cc. Molt esportiva per a l'època, amb llandes d'alumini, manillar i seient de carreres, tambor de fre refrigerat...tot un luxe a l'abast de molt pocs, doncs el seu preu era molt elevat. RIEJU va comprendre ràpidament on residia el problema a la poca resposta en vendes (era admirada però no tenia l'èxit desitjat comercialment), traient al mercat en 1959 la JACA de 125cc. Aquesta, era una versió turisme sense els extres de la SPORT, que va tenir una excel·lent acceptació.

El model JACA de 1959 (equipat amb motor AMC 125cc. 2T), amb un aspecte molt més conservador que la seva predecessora, va retornar l'èxit a RIEJU venent-se prop de 3.200 unitats entre 1959 i 1963.

Itàlia i el Ciclomotor

Les matriculacions a Espanya, sofreixen un fort descens en 1960. El motor de 175cc. ja no és atractiu per als públics, i aquests reclamen un nou model; allò que triomfava per aquell temps a Itàlia: vehicles de petita cilindrada. El ciclomotor. Coneixedors d'aquestes inquietuds, en RIEJU busquen solucions a Itàlia, on tanquen un acord amb MOTORI MINARELLI, pel qual RIEJU es feia amb la importació en exclusiva dels motors i parts per a Espanya d'aquesta marca.

1964. La segona etapa RIEJU

En 1964, podria dir-se que va començar la segona etapa de RIEJU doncs -rubricant l'acord de 1960- va obtenir la llicència de fabricació dels motors italians a Figueres. Això marcaria un abans i un després, ja que RIEJU segueix muntant avui dia en tots els seus ciclomotors motoritzacions d'origen MINARELLI.

Es va començar la fabricació sota llicència dels motors Minarelli a Figueres (en indústries FITA), amb un pla per produir progressivament el motor íntegre. El primer fruit amb aquesta motorització va ser una Versió JACA amb un motor de 3,5 CV i una velocitat màxima de 70 Km/h., que va haver de ser limitada davant l'entrada en vigor d'una nova llei de ciclomotors a 40 km/h. En treballar, els motors RIEJU, molt per sota de les seves possibilitats va fer que arribessin a ser gairebé "indestructibles", fet que va provocar que organismes oficials estatals com a Correus d'Espanya passessin a utilitzar RIEJU.

De l'acord MINARELLI-RIEJU, van néixer tot un seguit de motocicletes i ciclomotors RIEJU, que salvaven amb sobrada solvència les fatigoses irregularitats de les carreteres del la Espanya dels 60. Motos robustes, de batalla, que encara avui -i amb categoria de símbol- circulen pel país.

Fins a 1971 es va estar produint el model P3A, any en el qual va aparèixer la seva versió rural (off-*road). Al maig de 1974, es va iniciar la producció dels models CONFORT 400, CONFORT 402 i TT 402, tots ells actualitzacions dels anteriors models, igual que el GT 404; un ciclomotor amb quadre de doble bressol molt més modern.

Ampliant la gamma

En 1976,1977 van ser anys de constants aparicions de nous models, algunes millores d'anteriors, evolucionant les primeres motocicletes de tot terrè, amb les quals més endavant RIEJU iniciaria la seva marxa al món de la competició aconseguint els seus primers èxits. En aquests anys van néixer els models CONFORT i TT 503, CONFORT 501 i TT 504; canvis estètics de les anteriors.

Benvinguts a la competició

Quan en 1978 va aparèixer la TT 406 com a evolució de l'anterior TT, amb motor de 74 cc. MINARELLI, es va pensar a portar-la pel cap alt alt en competició tot terrè. I així va ser. RIEJU va començar una aventura reeixida participant en el seu primer campionat d'Espanya de Enduro en la categoria 75cc. (arribant a obtenir un total de 12 campionats nacionals en aquesta modalitat al llarg de la seva història).

Aquest any, es va fer un intent en el segment del ciclomotor automàtic, sense massa èxit.

Hola Marathon!

1979 és també un dels anys importants en la història de RIEJU. El naixement de la TT 505 (amb una fuita tipus "bufanda") sèrie MARATHON en 50 i 74cc. -presentats en el saló de Barcelona d'aquest any-, van donar finalment identitat i color a la marca: el verd va suposar el reconeixement associatiu de la marca en vehicles tot terrè per als públics. I també l'especialització en motocicletes off-road, fruit de l'èxit que van obtenir amb aquest model.
Aquest color roman encara avui associat amb RIEJU, igual que el nom mític que és per a la marca el parlar de MARATHON: gairebé una llegenda en la ment d'afeccionats pel desig de possessió que va generar des del seu naixement i fins a la dècada dels '90: les seves característiques i els èxits la van fer mereixedora de ser part de la història del motociclisme espanyol. També en 1979 es va iniciar la producció del model 50 AUTOMATIC KS.

 

Marathon 80cc.

En 1980 es va presentar la MARATHON 80cc. de Enduro i Cross amb la qual s'obtenen nombrosos èxits esportius. Al seu torn, feia aparició la motocicleta de carretera STRADA 75, amb canvi de 5 velocitats i fre de disc davanter. La competició va oferir a RIEJU un banc de proves excepcional que va aprofitar creant la MR80 en 1984, digna successora de la MARATHON. Aquesta motocicleta, acumulava totes les experiències adoptades després d'anys de competició.

Nous models

En el saló de Barcelona de 1985 van destacar els nous models. El SPRINT (un nou ciclomotor automàtic), la primera modificació estètica de la MARATHON (la SUPER MARATHON 50, que al seu torn es transformaria en la RV 50 en 1986). Aquest any RIEJU rep del Govern d'Espanya la Placa de Plata al mèrit Motociclista per l'obtenció del subcampionat del món de Enduro. També s'aconsegueixen guanyar el Campionat d'Espanya de Enduro de 80cc. i el Campionat de velocitat Junior 80cc. L'any 1987 la xifra de producció va ser de 8.000 unitats, mentre que en 1990 s'arribaven als 15.000 ciclomotors venuts, gairebé tots ells amb canvi de velocitats, la qual cosa situaria a la fàbrica al capdavant del sector.

50 Aniversari

En 1992 RIEJU compleix 50 anys d'existència com a societat, i ho va celebrar amb la presentació del nou model WINDY, un ciclomotor automàtic amb motor de scooter de mescla separada, fre de disc i espai per guardar el casc sota el selló. Aquest mateix any es van celebrar els XXV Jocs Olímpics a Barcelona.

Drac per a noves generacions

En 1993 neix un altre famós vehicle RIEJU: el ciclomotor 50cc. tot terrè DRAC, que compartirà el mercat amb la RR 50 (aquesta amb una carrosseria més estilitzada i forqueta invertida). Fruit de l'acord i col·laboració amb CASTROL Espanya, aquest any veuen la llum les primeres versions de la RR versió CASTROL. Són motocicletes a les quals se'ls incorporen components d'última generació, passant a ser els productes top racing de la marca.

Per RIEJU, el model Drac va suposar un nou triomf, sent est el reflex de les noves generacions d'usuaris de ciclomotors. En aquella època, les transformacions de motor i parts eren habituals; es buscaven més prestacions i alhora s'albirava un futur de personalització de la motocicleta, que RIEJU va saber aprofitar.

L'any europeu

En 1994 RIEJU entra al mercat Francès, assistint al Saló de París i començant les exportacions aquest mateix any. Novetats com les noves versions del modelo RR 50 amb motor de 6 velocitats i greixatge separat, ajuden a RIEJU a tenir una excel·lent acceptació al país veí. A França, RIEJU se situa com a marca de prestigi molt ràpidament i gràcies a l'esforç i tenacitat de la nova generació RIERA, que aposta per l'exportació i l'obertura de nous mercats.
Després de la presentació de RIEJU en el saló de Colònia d'aquest mateix any -1994-, es va començar a exportar producte a Àustria, Alemanya i Hongria.

En el Saló de Barcelona de 1995 RIEJU va presentar el seu primer scooter, el FIRST, evolució basada en el model F-12 del fabricant italià Malaguti amb qui mantenia una relació comercial. Est estava equipat amb rodes de 12", fre de disc i una línia agressiva. També es van presentar el CROSSER i el F-10 (aquests fabricats per Malaguti i que RIEJU comercialitzaria en el seu nom per a ESPANYA exclusivament).
El scooter FIRST va ser una mesura per poder vendre fora del mercat nacional un scooter RIEJU davant el boom d'aquesta tipologia de producte, però va entrar en conflicte amb els interessos de Malaguti, i mai va arribar a fabricar-se en sèrie. La relació comercial amb el fabricant italià es va veure truncada.

RS1. El principi d'un èxit

1996. Renovació de la gamma de carretera amb el nou model RS-1, que va significar una petita revolució per la seva estètica racing. Basada en el xassís de model RST fruit de la col·laboració amb Malaguti, es va redissenyar completament la resta a Barcelona. Era una "petita màquina de carreres". Aquest mateix any es comencen a gestar projectes de motocicletes completament noves, com el de la futura MRX 50.

   

 

Per als joves

1998. Es reconstrueix l'antiga nau de muntatge de bicicletes i s'instal·la una 3ª línia de muntatge per a la nova MX50, el primer model infantil de motocicleta off-road amb el qual RIEJU cobreix aquest segment. La marca sofreix una important remodelació, deixant enrere al cavall, adoptant el símbol "R" i donant-li a la marca un sentit. El Saló Internacional de l'Automòbil i la Motocicleta de Barcelona de l'any 1999, acull una exposició de motos de competició Històriques de Rieju, i mostra la gamma d'aquell any combinada amb la nova imatge, totalment dirigida als més joves motoristes.

També és en 1998 quan la marca arriba a un acord d'importació i distribució exclusiva dels models scooter de la marca italiana Benelli per a Espanya. La col·laboració es va estendre fins a 1999, important-se un total de 2.000 unitats.

La internacionalització es consolida

L'any 2000, RIEJU consolida l'exportació, suposant-li el 40% del total de la seva producció anual. Est % anirà en augment progressivament fins al 70% del 2007, i paral·lel al constant augment de la seva producció.
Aquest mateix any es crea un departament intern d'assistència per atendre directament als prop de 300 concessionaris creats al mercat francès, millorant notablement el servei Post-venda RIEJU. En l'II Saló de la Moto de Madrid, es presenta la Supermotard i la RR amb un sistema de suspensió per bieletas (PRS, Progressive Racing System). Aquesta millora tècnica, va ser introduïda en els models sense increment del seu preu.

El primer campionat Supermotard

RIEJU, fent honor al seu afany d'ajudar a joves promeses i nous pilots, al costat de la seva passió per la motocicleta va organitzar l'any 2000 el seu primer Campionat Nacional Supermotard al costat de la revista del sector Solomoto per descobrir noves promeses, en un campionat en què tots estarien en igualtat de condicions i de cost econòmic mínim per als participants. L'èxit va ser tal, que es va organitzar una altra Copa a l'any següent, traspassant fronteres fins al Principat d'Andorra. En total, van anar 4 anys consecutius de Copa RIEJU Supermotard, d'on van sortir pilots que marcaran la diferència en els propers anys en disciplines com el Campionat del Món de Velocitat. Pol i Aleix Espargaró (Campió de la Copa RIEJU del 2000 i 3º en la Copa RIEJU 2000 respectivament), o Ricard Cardús són un bon exemple.

Xassís perimetral

2001. Posada de llarg del model MRX amb xassís perimetral (només la Gamma RR manté el xassís tubular de doble bressol). Al model MRX del 2001 se li dota d'una estètica off-road innovadora i la hi equipa amb components d'última generació, a més d'aparèixer una versió amb el motor millorat en la seva corba de potència. Els productes "TOP" de la marca, passen a tenir la denominació de PRO.

Nova en la familia

L'any del naixement de la RS2: 2002. Encara que no són bons temps (una caiguda molt important de les vendes afecta a tots els fabricants espanyols), s'inicia la producció d'un dels models més coneguts de la marca avui dia. Una motocicleta de carretera amb una cuidada estètica avançada, que aparenta major cilindrada i va equipada amb el motor MINARELL AM6. Inicialment ideada per cobrir dues cilindrades -50 i 125cc.-, va ser presentada en 50cc. en una versió que la va fer mereixedora del primer premi del prestigiós guardó internacional, atorgat per la MOTORCYCLE DESIGN ASSOCIATION l'any 2004 (en la categoria de motocicletes fins a 200cc.).

Al novembre del 2002 van ser presentats els models MRX i SMX 125cc. 4T, equipats amb una motorització YAMAHA, després d'arribar a un acord. Partint de la premissa de desenvolupar models que es condicionin als nous temps i usuaris: sota consum i ús lúdic, RIEJU decideix posicionar-se al mercat com l'alternativa en motocicletes tot terrè de còmoda utilització, manejabilitat i fiabilitat en lloc d'oferir -en aquesta gamma-, grans prestacions d'acceleració i velocitat punta. Amb aire sofisticadament futurista i caràcter racing-esportiu, aquests models van tenir un bon acolliment en un mercat complex.

Pels quals prefereixen divertir-se

L'any 2003, RIEJU va vendre 19.530 unitats. Un augment del 161,47% respecte l'exercici anterior. La marca RIEJU és coneguda i es consolida als països és més importants de l'O.I. amb productes com la MRX-PRO (que incorpora un cilindre especial rosa de major potència desenvolupat en exclusiva per Minarelli per a la marca de Figueres) o la RS2-MATRIX.

En el saló de intermot es van presentar els prototips dels models MRX 450cc. i MRX 250cc. que van crear gran expectació, no solament per les cilindrades sinó per l'estètica i perquè auguraven nous temps de competició en RIEJU.

Ampliant mercats

En el 2004 el producte exportat significa el 67% de la producció total. RIEJU distribueix directament les seves motocicletes i ciclomotors a Espanya i França i té importadors per a la resta d'Europa. Aquest increment constant del volum d'exportació fa a RIEJU mereixedora del Premi a l'exportació de la Cambra de comerç de Girona.

La nova opció B1

A la fi del 2005, RIEJU va presentar la Naked NKD125, una cent vint-i-cinc quatre temps molt equilibrada (la RS2 nua) i de preu ajustat, amb cures acabades i dues opcions d'acabat (clàssica amb far rodó i amb cúpula i quilla esportiva, acabat streetfighter). Per aquell temps, la companyia va aprofitar per comunicar breument el nou rumb que anava a prendre, introduint a la premsa al nou sentit de la marca "for every day adventure" (per a l'aventura de cada dia) com a definició de cap a on avançaria RIEJU en un futur immediat.

2006: inversió de futur

Seguint fidels al lema de "volem vendre aventures amb final feliç" RIEJU presenta un nou concepte de vehicle, la TANGO 125cc. Novetat sense precedents fabricada també íntegrament a la fàbrica de Figueres excepte el motor, de procedència Minarelli- YAMAHA. Dissenyada amb estil des de l'experiència, sentiments i passió, és una motocicleta entre una enduro i una trial amb una capacitat de mobilitat extrema, amb una sensació extra de seguretat per a l'usuari gràcies a la seva posició avançada i d'acabats impecables: la millor arma per sorprendre en un món on es limita l'ús de vehicles Off-road i cada vegada més l'usuari busca la polivalència, versatilitat i diversió: atributs que defineixen a la TANGO.

En un florent mercat de les motos de 125cc., TANGO ve per ampliar la quota de penetració de mercat de RIEJU, que en aquest any, només al mercat dels ciclomotors amb canvi és del 26,5% a Espanya.

També és en el 2006, RIEJU i davant la necessitat de poder oferir producte econòmic per a la mobilitat ciutadana, que RIEJU inicia relacions comercials amb l'empresa Xinesa SONIK, per a la importació de dues scooters (Toreig i Pacific 50cc. 4T) i cobrir així el segment del scooter amb producte "low cost" sota pautes de qualitat RIEJU. Tots els productes a excepció de la línia "economic mobility-*scooter" estan fabricats integramente a la fàbrica de Figueres a Espanya, amb l'ús de components italians.

Exquisides novetats. I un pas més

Smx 125Per RIEJU l'any 2007 és important. Es presenta la nova TANGO en la seva versió PRO i la MRX/SMX PRO 50 amb motor NG2, el nou scooter Toreig i Pacific 50cc. 4T, el model TANGO amb una motorització de 50cc 2T (versió rural), el scooter de "low cost" PACIFIC 125cc., una bicicleta elèctrica i la RRX SPIKE, una supermotard amb llandes d'aliatge en alumini amb una estètica minimalista.

També en aquest any es presentarà un nou concepte de motocicleta all-road, que sent l'evolució més jove i dinàmica del modelo TANGO, possibilitarà al futur propietari l'elecció personalitzada d'una motocicleta única a través del sistema "design, try and buy it" que està requerint l'adaptació del sistema productiu. A més s'obre una nova línia de producte, la ebike que busca cobrir les noves ideologies del desplaçament urbà amb bicicletes elèctriques.

 

NOUS MODELS DE ENDURO I SUPERMOTARD

En el 2009 es realitza una reestructuració total de la gamma amb productes adaptats a les exigències del mercat. Es realitza el llançament de les MRT 50 i Marathon 125 amb un xassís perimetral de doble biga on es treballa la lleugeresa i els components de qualitat. La MRT converteix a Rieju en la marca més venuda de 50cc amb canvi de marxa.

A més, es comercialitzen les Marathon 250 i 450 de all-road amb motor Yamaha WR, un producte de competició a l'abast d'usuaris i pilots.

Un any més tard i amb l'experiència de la RS2, Rieju llança al mercat el model de carretera Racing RS3 en motoritzacions de 50 i 125cc amb motor Yamaha refrigerats per aigua. Consolidant la renovació total de la gamma.

 

NOUS TEMPS. INNOVACION CONSTANT. FUTUR SOSTENIBLE

En l'actual marc de ràpids canvis soci-econòmic cap a nous posicionaments de sostenibilitat, Rieju es redefineix amb un important canvi en el seu plantejament de negoci, amb una clara aposta pels vehicles sostenibles amb la fabricació d'una motocicleta elèctrica específica i innovadora de construcció 100% Europea amb proveïdors locals i muntatge en la nostra planta de Figueres (Espanya).

Rieju de nou, amb un gran esforç per adaptar-se cultural i econòmicament, s'avança a la competència desenvolupant en el 2010 a MIUS (Mobilitat Individual Urbana Sostenible), un vehicle que pel seu pes (94 Kg.), la seva velocitat (65Kms/h) i la seva autonomia (50 Kms reals) és capaç de donar solucions a les necessitats de desplaçament i mobilitat a les ciutats amb un cost 7 vegades inferior a una motocicleta d'explosió MIUS és, sens dubte, el referent en el sector de vehicles elèctrics urbans de dues rodes.

La comercialització per a les administracions públiques i el públic en general, és l'aposta guanyadora cap a la sostenibilitat i la mobilitat a les ciutats.

 

ONO to ONE

Un altre dels grans avanços en la innovació de Rieju, no ha estat en el producte, sinó en els sistemes d'oferir al client un producte únic. El concepte “One to One” un producte per a un client. La configuració de la gamma completa de Rieju permet oferir una moto única per a cada usuari, augmentant el nivell de satisfacció i el valor de marca.

NOU CONCEPTE NAKED

En el 2012 Rieju sobre la base de la RS3 el concepte Naked que es fa popular entre el públic de petita i gran cilindrada. La RS3 NKD 125 i 50 neix amb força en el segment de més petit.

Aquest any es consolida Rieju com la marca més venuda dins del segment de 125cc de canvi de marxes de camp.

 

RIEJU I ELS SCOOTER

En el 2013 l'ampliació a altres mercats és necessària per buscar volums d'unitats ja que la crisi fa retrocedir la nostra producció notablement. Aquesta estratègia porta a la marca a entrar en els segments de scooter en les cilindrades de 50cc i 125cc. Així neix la RS Sport 50cc un ciclomotor Racing amb motor Minarelli refrigerat per aigua d'altes prestacions que actualment està competint en el segment d'alta gamma.

En el 2015 la marca llança en la Fira de Milà (EICMA) la CityLine  un megascooter amb cilindrades de 125 i 300 per competir al mercat de scooter GT, amb motors Piaggio refrigerats per aigua d'última generació.

La CityLine es converteix en l'alternativa espanyola del scooter de gran cilindrada.

MOBILITAT

Preocupat per la mobilitat a les ciutats i per l'ús del vehicle elèctric, Rieju en el 2015 llança una nova línia de treball amb la incorporació a la seva gamma de les bicicletes elèctriques en versions de Mountain Bike i City. Des de la marca volem estar presents en totes les noves tendències que sorgeixen dins del sector de mobilitat i seguirem treballant en aquesta línia amb productes elèctrics.

 

NOVES HOMOLOGACIONS EUROPEES E4

Los cambios en la legislación Europeas y el compromiso de Rieju en fabricar vehículos poco contaminantes y más seguros, hacen que la marca trabaje profundamente en mejorar sus vehículos y en la actualidad todos sus productos se adaptan plenamente a las reglamentaciones Europeas tanto en ciclomotores como en motocicletas, comercializándose vehículos con normativas que todavía no son de aplicación, como en el caso de los ciclomotores donde se distribuye productos con homologación aplicable en el 2018.

Els canvis en la legislació Europea i el compromís de Rieju a fabricar vehicles poc contaminants i més segurs, fan que la marca treballi profundament a millorar els seus vehicles i en l'actualitat tots els seus productes s'adapten plenament a les reglamentacions Europees tant en ciclomotors com en motocicletes, comercialitzant-se vehicles amb normatives que encara no són aplicable, com en el cas dels ciclomotors on es distribueix productes amb homologació aplicable en el 2018.

Aquest afany de la marca la seva preocupació per ser competitius i per estar per davant de les necessitats dels clients, ha contribuït a tenir una exportació del 80% de la nostra producció i estar presents en més i 20 països del món, des de Japó a Nepal, des de Finlàndia a Madagascar, amb filials a Itàlia, França i Regne Unit.

Aquest any Rieju compleix 75 anys del muntatge de la seva primera motocicleta. Un any de novetats i de creació de nous productes.

Seguim fent història.